ape ni?





Wednesday 26 May 2010

Mode: berserabut!

Aku tidak tahu samada aku patut rasa gembira, kecewa, sedih lega atau apa lagi. Saat ini serasanya aku sudah boleh bernafas dengan agak tenang. Sudah boleh menerima kenyataan bahawasanya setiap perkara yang kita inginkan dalam hidup tidak semuanya akan kita perolehi even if we really wanted it so bad!!! walaupon sedalam mana kita menyayangi seseorang itu, tidak bermakna orang itu akan merasakan sepertimana yang kita rasa. Kadang orang kata carilah seseorang yang menyayangi kita daripada kita menyayangi orang lain..tp adilkah kalau kita tidak dapat menyayangi dia sepertimana dia menyayangi kita?? (sentimentol pulak aku ari ni!!)


Last nite, it was supposed to be the happiest moment for me. After being surrounded with all the uncertainties then last nite, i'd be able to make a decision for myself. Yes it is for my own good. Smlm untuk tahun ini, my so called 'best friend' dah agreed nk temankan aku gi makan. Wah at last! padahal sblm ni kemain susah lagi nk ajak kuar. Itupun sbb aku pancing dia sket. Konon2 aku teringin nk makan sesuatu. Dia ni biasanya akan layan je bab kempunan aku ni hahaha..

Janji pas solat Isyak. Waktu aku sms dia, dia kt masjid lagi. Ingatkan janji ngan lagi sorg member n wife dia kt situ. Tup2 member tu tak jadi sbb anak dia demam. So tinggal aku ngan dia je la. Aku terfikir. Allah nak bagi peluang untuk aku membuat keputusan tanpa diganggu orang lainkah?? (dalam hati sedikit gembira). Da lama tak jumpa kann...rindu lak rs! (hahahha gataii!!)
Dia masih berpakaian pejabat. Alamak dia pakai baju yang aku pilihkan ari tu laa. Machonye kuikuikui..sinsing lengan baju lak tuh! suke3

Rasa malu di dalam hati. Nak naik kete dia ke kete aku. Kete dia jerla. So aku pon naikla kete dia. Dah kunci kete? dah kata aku. Aku tengah pikir apa modal nk mulakan percakapan. Cari umpan dowh! so aku pon startla tanyekan member yg lain nape tak diajak bersama. Dia kata umah orang tu jauh. Pastu barula leh start ngan soklan2 lain. Tp sepanjang makan tu yang aku perasan, dia memang nk cari kawan bercerita. Kawan aku ni mmg seorang yang agak pendiam dan yang aku perasan dia mmg ada trust issue. Dia tak akan bercerita pada sebarang orang. Daripada cara dia bercerita aku tau dia memang da lame simpan cerita tu. Kesiannn! (tula sape suruh da lama tak contact aku!!)

Dia seorang yang complicated dan sukar dibaca hati dan perasaannya. Dalam pada bercerita tu, aku inform dia yang salah sorang member kursus kitorang nk kawen tak lama lagi. Dia kata adala orang yang frust nanti. Aku kata yerla. Dia tanya aku sape? aku kata orang tu laa kan ke awak penah mentioned dl? hmm...dl ingat saya pon nak gak tackle dia tp bila saya tgk dia hebat sangat berpidato rs tak jadi plak! Aku kata da awak lambat mmglaa lain kali klu nak tackle pompuan jangan lambat nanti tak dapat hahhaha (itu ayat aku tambah sendiri lm hati jer wakakaka) nape dengan aku dia bleh bercerita perkara2 yang dia tak ceritakan pada orang lain?

Tapi apa-apa pon tujuan aku soh dia temankan aku gi makan ialah supaya dia akan menghabiskan semua makanan yang ada. Dia yang aku tau tidak suka membazir. Walau mcm mana kenyang pon perut dia tp klu masih ada lauk yang tertinggal seketul dua sure dia akan habiskan hehehhe..baguskan?? lagipun aku tau yang pasti aku memang takleh nak habiskan makanan tu sbb itu dia adalah calon terbaik untuk ajak makan. :D

Aku rasa smlm tu singkat sangat. Walaupun aku sendiri menahan mengantuk tp aku cuba juga menjegilkan mataku dan elakkan menguap depan dia. Smpaila dia sendiri yang ajak aku balik.
Sebenarnya aku kesian sangat ngan dia. Disebabkan dia cmtu aku harap dia akan ditemukan dengan sorg pompuan yang dapat memahami dia. Bagi aku, ini adalah noktah penghujung pada harapan yang aku simpan selama ini...namun aku akan masih terus berdoa dan bertawakkal.

No comments: