ape ni?





Wednesday 19 May 2010

Alahai ibuku!

Last weekend, ibuku pergi ke Langkawi. Saje jalan2 katanya. Shopping2 dan berkenal-kenalan ngan kawan-kawan baru. Time nk naik bas dia da start call aku bgtau. Pastu time nk naik feri pulak. Aku cuma call dia agak2 bila dia da sampai ke destinasi jer. Yelah nk pastikan dia betul2 smpaikan. Klu tak sampai aku jugak yang susah nanti kang!!


First day shopping, dia call aku tanya aku nk ape. Laa..kan da cakap takyah beli pape pon cuma belikan dark choc jer. Dia kata ok. Dia da beli byk choc da pon. Pastu dok citer ngan aku betapa bestnya Langkawi tu sbb banyak barang leh shopping. Pinggan mangkuk. Beg. Cokelat. Ape lagi? best2. Ha tak ingat dunia la tu. Aku pesan ngan mak aku, tak payah beli byk sangat ma kang susah nk angkut wak balik. Dia kata; yelaa, ma beli sket jer...yang lain2 tu next trip la pulak. Wahhhhh ada niat nk datang shopping lg rupanya yer mak aku neh!! :P

Pastu dia call lagi. Eh! ma jumpa tshirt Langkawi ni cm cantik jer, ko nk tak?? Eh mak aku neh. Tanye aku pulak. Ma nih, nk belikan takyah la tanya..klu ma beli orang pakai je nnt. Huhu..(padahal lm hati bestnya!! lalala...) mak aku ni ada satu habit. Dia suka beli barang kt aku dan anak2 lain. Tp aku lebih sket la kot sbb aku anak pompuan sorang. Smpai da keje skang pon dia still belikan barang lagi. Tak tau la kalau dan kawen besok cane huhu..:P

Pastu g tpt lain kol lagi. Eh ada jumpa baju lagi laa. Ko nak tak? isk..isk ma ni. Nk beli tu beli jer laa tp klu xbelikan pon xper. Org xkesah (ye ke xkesah??). Eh dah ko apesal tak call ma? asyik ma je call ko? Lah mak aku ni. Kita taknak kacau dia tgh sedap2 makan angin dan shopping. Yela nnt org call. (cakap jerla ko!)
Mak aku ni such an impulsive buyer gak tau. Dia ada tendency untuk jadi big spender. Mana taknya rambang mata tgk barang murah. Beli kain batik smpai 12 lai. Aku tanya nk balik jual ke? Dia kata taklah. Saje je. Boleh bagi dekat orang. Huh betapa generousnya mak aku neh!!


Last day kat sana dia call lagi. Ari ni nak balik da. Duit ma da tinggal RM50. Alahai mak aku. Best la datang kali ni. Banyak tempat jalan n shopping. Makan pon murah (time aku pegi xmurah pon!..ops lupa hotel provide makan daa!!) Mak aku kata klu arwah ayah aku ada kan best, leh payung2 untuk shopping segala. Ni skang klu ma takde duit ma mintak kat ko je la yer!! (gulp! huhu yerla ma org bgla setakat termampu). Btw, ma aku belikan aku baju smpai 3 lai dari asalnya nk beli selai jer)n cokelat berbakul2....yeeha thanx ma! ape2 pon aku sayang mak aku..:)


Inilah makcik H tgh sebok kol sape tah!

No comments: