ape ni?





Saturday 22 May 2010

Bagaimana nak mengampu kakak yang bekerja???

Huhu malam ni leh online sbb ada broadband pinjam.teehee..:D

Sebenarnya ini kisah adik aku pulak.

2,3 ari lepas dia call. Tak penah2 call aku. Ingatkan ada emergency ke ape.

Aku: hello! ade pe?

Adik aku: Kak La tlg call blk, takder kredit laa..(isk!)

Aku: Yer laa..(aku pon call la dia balik dengan segera)

nape? ader pe call?

Adik aku: takder pe..saje jer..!

Aku: laa aku cepuk jugak budak ni karang..ade penye cuba bgtau!

Adik aku: Kak La tolong belikan jam.

Aku: Jam mana pulak nih? jam ari tu ke?

Adik aku: Bukannn.. yang ari tu tak cantik. Di nk jam casio! klu bleh satu kaler je sumer.

Klu bleh yang takder mix ngan kaler lain.



Aku: Huh! beli jam? jam ko yang banyak2 tu nape? kan ke ari tu Kak La da beli jam casio jugak. Nape?rosak ke?

Adik aku: Takderlahh. saje orang dah boring pakai jam yang ade skang!

(Ceh malaun punya adik aku ingatkan jam dia da rosak!)

Aku: Oh itu, takde maknanya. Kak La yang nk jam baru ni pon lom beli2 lagi jam pujaan hati tau tak? Kak La skang nk bergaya pakai jam RM40 je tau!!

adik aku ni mmg tau aku ni baik hati kot (hahaha up diri sendiri!!) lambat laun dia sure akan dapat jugak.

Aku: Tgkla cane nanti.Klu ada duit lebih pas Kak La beli jam utk diri sendiri baru kak La belikan untuk ko ok! Ko beli sendiri takleh ke?

Adik aku: alaa gaji Di ciput je kak La.Mana cukup!

(alahaii kesian plak wpun jam tu sbenarnya bkn bende yg necessary pon! memandangkan dia skang dok umah tlg jaga mak aku sejak ayah aku meninggal n keje pon smpingan jer of coz la xleh nk menyimpankan!)


Aku: da tu ko nak jam yang mcmmane rupenye neh? (bg harapanla kunun!)

Adik aku: oh takpe nnt org emailkan gmbar jam tu ok!

Aku: yela..emailkan la tp jgn dok hrp sangat!!

Esoknye bila aku cek mailbox aku tgk da ader da email daripada adik aku. Fuh sepantas kilat nk mengepau wallet aku. Di samping email gambar jam tu ...adik plak email sampingan yang dia bg kt aku...amboi.amboi. Kat bawah ni ha:




~FAKTA KEHIDUPAN~



REMAJA:

Ada masa + ada tenaga ..tp takder duit!




ORANG YANG BEKERJA:

Ada duit + ada tenaga..tapi takder masa!




WARGA EMAS:

Ada masa + ada duit....tapi takder tenaga!



Jadi berpadanan ..... pada masa yang ada.
Jangan terlalu fokus pada kerja sahaja..... sehingga tidak ada waktu.
Kerana suatu hari nanti meskipun ada wang yang banyak, belum tentu ianya sempat digunakan!


Bagusss betull adik aku neh!!

Oh tapi dia ada tambah lagi kenyataan kesian pastu..Takpelah klu K.La takder duit. Saya faham. K.La simpan la duit banyak2 . Saya akan menanti bila K.La bagi saya suprise nanti!! Terima kasih sebab belikan saya jam..(huh budak neh mcm2!)




























No comments: