ape ni?





Friday 9 April 2010

Ku pendam sebuah duka..(aiseh tajuk lagu pulak!!)

Da berzaman rasanya since my last note kt blog ni. I wish i'd have more time so that i cud write n update this blog everyday.. tp tak ape laa..
When everyone seems to be happy or will step into another phase of their life..am still at the same level without getting any better i mean referring to my life journey..there's nothing new or something extraordinary that can be put into it or something that can ignite a spark to it..so dull n boring!! there's a hole in my heart!:( day by day i started 2 feel that my life is not complete n yet 2b completed. Dont know when n how???? that the question i've been asking myself lately *sigh*

Pada siapa aku harus mengadu pun tidak tahu..pada manusia mana? aku tidak mahu menyusahkan kawan-kawan yang sudah berkeluarga coz they already have their own prob. I dont want 2 give them all the hassles..of course i turn 2 Allah everytime when i feel down but i still need someone 2 talk 2. I dont have any. Seseorang yang boleh melayan karenah ku..aku tidak mahu tersalah tempat mengadu silap2 nanti aku 'ter'mengadu pula kepada kekasih orang atau tunangan orang.

Ya Allah..apa yang terjadi kepada diriku dan keluarga hanya Engkau yang tahu. Biarlah Engkau saja yang membalas perbuatan mereka. Semoga mereka2 itu dimasukkan iman dan menyedari kesilapan mereka. Walaupun sangat pahit untuk ditelan..seperti kata ibuku kita hanya mampu berdoa dan berikhtiar tapi yang selebihnya tetap di tangan tuhan. Jika diizinkan Allah ke atas sesuatu perkara maka jadilah ia namun sekiranya tidak iizinkan Nya..walaupun sekuat mana kita berusaha untuk itu ianya tetap tidak akan menjadi kenyataan. Namun aku sangat2 berharap Allah akan mendengar doaku saban hari..sekiranya sesuatu itu bukan ketentuan untuk ku tunjukkanlah jalan supaya aku pasrah dan aku akan berusaha untuk sesuatu yang lain. Aku amat berharap agar diberi petunjuk ke jalan yang betul supaya aku tidak akan menyesal dengan pilihan yang telah aku buat. Aku juga berdoa agar Engkau tidak akan menguji aku lebih dari kekuatan yang aku ada..kerana aku tidaklah sekuat mana. Aku hanya berpura2 tabah demi ibu dan adik2ku. Aku juga benar2 memohon kepadamu Ya Allah agar sentiasa mempermudahkan urusan ku dan keluarga di dunia dan di akhirat. Makbulkan la doaku Ya Allah.

No comments: