ape ni?





Monday 19 April 2010

Bila orang mengadu~


Ape kene mengene ngan air tin kt sebelah nih?? Hahaha..mmg xder makna pon saje je aku letak sbb cm chantek plaks kaler dia warna-warni gitu..tp untuk makluman air tin tidak bagus untuk kesihatan due 2 high contain of sugar. Lebih baikla minum air putih ak.a air masak. air mati, air jarang, plain water, sky juice bla..bla..

Ok masuk tajuk skang! (^o^)..smlm aku received kol dari kwn aku biasala nak mngadu..Huh taula aku ni bekerja di tempat orang mengadu hari cuti pon kene wat OT dengar aduan + luahan perasan perasaan dorg kt aku. Benda xder la ape sangat pon cuma asalnya kecik ati je sbb housemate yang sorang lagi tu x kejut dia g jogging. Selfish kata kawan aku ni. NK KURUS sorang2!! Aku tau nape yg buatkan dia sakit ati sangat sbbnya adalah..dia baru jer beli 3 lai tracksuits n kasut pon kira baru gak lagi 4 sure la mmber berkobar2 nk g jogging kan?? Da la azam untuk bulan ini adalah jeng!jeng!jeng! nk kuruskan badan lam masa 2 bulan.


Agenda nk kuruskan badan itu adalah disebabkan oleh 2 look more presentable bila nk g wat blind date nnt wakaakakak..(ekceli aku pon ada gak azam tu tp skang da lapa plak rsnya..ops!! aku posa la bengong!!)


Pastu dan lagi dia bengang ngan member tu yang kata dia ckp cm keling..kesahnya dorg dua org ni da pelan nk g trip ke BaitulMaqdis, Syria n Jordan segala. Bila?? Akhir tahun ni.. ada gak dorg ajak aku join tp mmndangkan it costs a lot of money abt 8k makanya terpaksalah aku telan air liur jer walaupun air liur aku ni cm da meleleh sbb teringin gak nk pegi.


8k? Utk org yang gaji kecik cm aku ni terpaksalah pikiaq lebih dr 18x. Mana taknya 8k tu aku leh pakai wat kenduri kawen taww (tu pun klu ada org nk kawen ngan aku arr!!) xpon aku tmbah sket jer lagi da leh g Mekah (Insya Allah!!). The story continues..kata kawan aku ni mmber sorg tu asyik kata kejap nk g kejap xnk g..kejap kata nk g Jepun laa utk smbg masters wpun lom sure dapat ke tak so kawan aku ni bengang laa sangat. Aku tanya gakla ape mslhnye xnk g? kan ke awal2 dl da beriye nk simpan duit utk pegi trip tu?? Ntahlaa..mslh kewangan katanya. Aik! Da tau awal2 lg akan ada mslh kewangan xyah la wat commitment. Tgk mcm aku..melancong ikut kemampuan je wpun kadang kene mintak sponsor sket dari mak (wah xmalu!! Bukan mintak la dorg yg hulur per:P)


Aku biar jer kawan aku tu membebel utk puaskan ati dia. Last2 aku tanya dia.. ko tgh peot ek?? Hmm aah..hihhii..hmm patutla ko sensitif banget neh!:P ..nasihat aku pada kawan aku tu. Alaa..mcmla ko xphm perangai dia caner..kdg dia xphm pon ape dia wat (merujuk kepada kesah mmber tu komplen masakan kawan aku tu pedasla mcm2) maybe dia rs ape yg dia ckp tu biasa tp bg ko menyakitkan ati..ko kan tau dia kan jenis blur jugak sometimes..(amboii sedap jer makcik bagi komen yer??) Ko layan je laa..ape2 pon ko tetap sayang dia kan??


Pastu aku xnk bg dia marah2 lagi aku switch plak pada cite2 lain yang lebih best.. *sigh* agaknya dahi aku ni mmg da ada cop kot sebagai tempat meluah perasaan hukhuk tp xder pon org meluah perasaan sbb suka kt aku  maybe i’m such a good listener kot!! (perasan huhu!!) tp xtaula dari dl lagi aku ni mmg suka dgr mslh org wpun bukanla pandai no nk menyelesaikan masalah yang tersebut. Agaknya sbb ni jugakla rambut aku pon makin menipis sbb asyik dgr masalah problem org jer..mslh aku?? Sape lak nk dgr??

No comments: