ape ni?





Monday 19 April 2010

Doodling..!!

I've been doodling everything recently...it's been a while now! tp aku teringat pulak ada orang penah bg aku satu message yg merupakan tafsiran ayat Al-Quran;

"Demi matahari, dan cahayanya di pagi hari. demi bulan apabila ia mengiringi,
demi siang apabila ia memperlihatkannya dan malam apabila menutupi, demi langit serta binaannya, serta bumi dan penghamparan atasnya, demi jiwa manusia dan penyempurnaanya" As-Syams

Hmm..surah ini biasanye akan diamalkan sewaktu menunaikan solat sunat Dhuha n which i myself never had time 2 perform it!! (alasan semata!!) Selepas 18x aku cuba digestkan apakah makna disebalik ayat2 ni yang leh aku paham..yg aku dapat cuma dari last line jer la kot coz yang lain tu terlampau indah sangat smpai aku xleh nk smpai kepada maknanya yang sebenar..orang fwd aku ambik jer la kan...ke org tu saje perli aku spy aku rajin tunaikan sunat Dhuha neh???? ngeee..:D

Tiba-tiba pada suatu hari juga..aku terdengar satu nasyid n bila aku amati lirik dia rupanya sejibik mcm ayat ni so it reminds me of something la jugak..back 2 the memory lane!

Persoalan: Haruskah jiwa manusia itu disempurnakan hanya apabila tiba masanya? adakah penyempurnaan itu perlu dilakukan pada masa dan ketika yang tepat demi untuk mengurangkan risiko??

No comments: