ape ni?





Tuesday 27 April 2010

Calon Melayu Vs Bukan Melayu

aku xtau nk tulis ape tp sejak bahang pilihanraya Hulu Selangor ni da surut sket aku rs nk tulis pasal bende ni. Aku bukannye pro gomen ataupon sebaliknya tp ini adalah persoalan yg sekian lama dok berlegar-legar lm kepala hotak aku ni..wpun aku ni baru terhegeh-hegeh nk mendaftar sebagai pengundi wpun da idup lama wakakakka!!! (keji betol!!) Isk korg..kira aku da sedor diri la ni. Insya Allah nnt klu ADUN tempat aku meninggal aku blk la mengundi!! (wah xsayang mulut ko ek??)

(Ini adalah pic kemenangan calon BN at Hulu Selangor)

Calon BN non-muslim. Calon PKR lak Muslim. Tp kan orang kata.. ke sape kata yer?? Aku tak tau klu ada lm hadis ke ape ke. Kefahaman dia leh kurang cm ni laa..orang Islam adalah 'wajib' atau sepatutnya memilih pemimpin Muslim over Non Muslim. Diingatkan bahawasanya aku tidak bersifat racist yer!! cuma nak tau tentang persoalan ini. Perlukah walaupun calon Muslim itu dikenali ngan perangainya yang bukan macam orang Islam sangat pon, perangai cm setan gak berbanding ngan yang non-muslim tadi?? (tidak merujuk kepada Dato' Zaid yer!!) Berdosakah bagi seorang Muslim memilih pemimpin yang bukan beragama Islam??

Aku ni bukannye minat sgt pon bincang bab2 politik nih tp time aku g kusus ari tu, lecturer aku ckp kita ni sebagai rakyat, nak tak nak kene gak ambik tau pasal politik!! Tepuk dada tanyala sape2 yang ada ilmu kan yer dak?



No comments: