ape ni?





Friday 23 July 2010

WARKAH BUAT SAHABAT

Since blog aku ni tak bertema maka suka-suki aku je la nk post entri ape kt cni kan..
Ape-ape yang aku suka yang aku tak nak simpan lam buku takut ilang so betterla aku post kat sini kan supaya aku leh share ngan korang jugak! :D

Bila masa berkembang taman di dalam hati aku ni..sukalah kiranya aku nk tepek puisi yang aku terjumpa nih. Tp consider puisi ker?? whateva laa..


Saat Dikau Bertemu Dengan Orang Yang Benar-Benar Engkau Kasihi,
Berusahalah Memperolehi Kesempatan Untuk Bersamanya Seumur Hidupmu.
Kerana.. Ketika Dia Berlalu Pergi, Segalanya Sudah Terlambat Bagimu.

Saat bertemu teman yang dapat dikau percayai,
Sentiasalah bersamanya.
Kerana.. seumur hidup manusia, teman sejati sukar untuk kau temui.

Saat bertemu sahabat yang membantumu,
Ingatlah untuk bersyukur kepadanya,
Kerana.. dialah yang mengubah hidupmu.

Saat bertemu orang yang pernah dikau cintai,
Ingatlah untuk berterima kasih walau hanya dengan senyummu,
Kerana.. dialah yang membuatmu lebih memahami tentang kasih sayang.

Saat bertemu orang yang pernah dikau benci,
Sapalah dengan senyumanmu.
Kerana dialah yang membuatmu semakin teguh dan bersemangat kuat.

Saat bertemu orang yang penah mengkhianatimu,
Berbincang lah secara baik dengannya.
Jika tidak kerana dia.. mungkin dikau tidak mengenali dunia.

Saat bertemu orang yang pernah secara diam dikau cintai,
Berkatilah dia.
Kerana.. saat kau mencintainya.. bukankah dikau mengaharap bahagia?

Saat bertemu orang yang begitu cepat meninggalkan mu,
Berterimakasih kerana ia pernah hadir dalam hidupmu.
Kerana.. ianya adalah sebahagian dari nostalgia dan memorimu.

Apakah akan ada sahabat yang akan kekal bersama dikau?
Apakah persahabatan ini akan terus berkekalan seperti diingini dikau?
Jika itu yang diingini... maka, hargailah setiap persahabatan yang terjalin.

BUAT SAHABAT SEMUA....
TERIMA KASIH KERANA MENJADI SAHABAT KU........











No comments: