ape ni?





Friday 2 July 2010

Tafsir mimpi? (Siri 1)

Adoyai...da lama aku tak meraban kt lam blog aku ni...da berhabuk bagai..da lama gak tak bersapu ni. Maklumlah semenjak dua menjak aku dilanda kesibukan yang melampau ni. Nasib baik rumah sempat berkemas tp tu kain yang dah berbasuh tapi tak berlipat dah makin menggunung tu kt umah tu!!

Oh ye! ari ni aku rasa aku nk menulis pasal mimpi. Bukanlah aku ini seorang pentafsir mimpi ataupun seorang sasterawan negara tapi aku pun nk orang tafsirkan jugak mimpi aku. Tajuk mimpi ni jadi best bagi aku sejak aku tgk MHI..ada sorg ustaz tu yang bercakap pasal ilmu ghaib (kan ada rancangan alam ghaib kt tv3 ari ape aku xingat!). Bila cakap pasal ilmu ghaib ni sure la akan terfikir cerita2 pasal jin ke makhluk halus, kene sihir dsb.

Pastu ustaz ni ada pulak bagitau beberapa mimpi yang kalau ditafsirkan katanya maksudnya seseorang tu ada terkene sihir. Dia ada bagitau 3 mimpi tapi aku cuma ingat 2 je! antaranya;


i) mimpi jatuh dari tempat tinggi dan;
ii) mimpi bertemu ular

so aku cuba la surfing2 lm internet tanda2 orang kene sihir..pastu aku jumpa-----> mmg adala nampaknya!!

1.Sangat susah tidur pada waktu malam, kalaupun dapat tidur sudah lama bersusah payah.
2. Rasa cemas dan sering terbangun pada waktu malam.
3. Mimpi yang buruk atau mimpi melihat sesuatu yang menakutkan serta ingin memekik untuk meminta pertolongan akan tetapi tidak sanggup.
4. Mimpi yang sangat menyeramkan.
5. Mimpi melihat berbagai macam binatang seperti melihat kucing, anjing, unta, ular, singa, serigala atau tikus.
6. Gigi geraham yang berbunyi pada waktu tidur.
7. Tertawa, menangis atau memekik pada waktu tidur.
8. Berperasaan sedih pada saat tidur.
9. Berdiri serta berjalan ketika tidur tanpa sedar.
10. Mimpi seolah-olah akan jatuh dari tempat yang tinggi.
11. Mimpi sedang berada di kuburan, ditempat pembuangan sampah atau tempat yang mengerikan.
12. Bermimpi melihat orang sangat aneh, seperti sangat tinggi, sangat pendek atau sangat hitam.
13. Bermimpi melihat hantu.

Hoho banyak tuh kan?? aku ni actually bukannye jenis yang senang nk mimpi. Susah sangat smpai kdg2 aku jeles plak bila kengkawan cite yang dorang selalu mimpi yang indah2. Aku?? bila nk mimpi ni?? nyenyak sangat ke aku tido smpai susah nk mimpi.
Susah mmg susah nk mimpi tp klu sekali mimpi tu sakan la plak..sbb ari tu time aku termimpi pasal arwah ayah aku..aku menangis dan aku bukan takat menangis lam mimpi tp smpai kt luar jugak sbb bantal aku basah. Dulu2 lak aku ingat aku penah gak mimpi lemas lam air..aku terjumpa tafsiran dia...
'.Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu'...haha aku rasa time tu mmg zaman aku blaja lagi pon hehehheh..:D

No comments: