ape ni?





Friday 9 July 2010

Bad Day!!

Ari ni hari jumaatkan? so hari jumaat aku keje lg. dahla cuaca sejuk pagi tadi klu cuti dah lama aku tarik selimut. Tp apakan daya kenala bangun jugak. Bgn dahla lmbt sbb cuti2 mesia pastu baru teringat dah janji ngan ofismate nk bawakkan kopok lekor yg aku beli dari tganu kelmarin. Alahai. Kelam kabut jadinya.

Kuarkan kopok dari fridge ingatkan dah leh terus goreng tgk2 berlendir la plak. Beli smlm panas2 pastu lama kt lm kete. Blk xterus masuk fridge tu jd cmtu. Satu hal plak aku nk kene cuci n rebus blk. Aduhh! buang masa aku la plak. tgh menggelabah angkat tu jari lak kene periuk panas. Ish clumsy me!!! angkat potong pastu goreng.

Da siap2 masuk kete. Cek2 purse lak tertinggal lm umah. Kene masuk blk. Buang masa lagi!!! pastu yg paling menyakitkan hati bila kite lambat pastu terpaksa lak ikut blkg manusia yang wak kete mcm nk g bersiar2 kt taman. Lembap gilerr!!

Puas aku merempit da dekat nk smpai tgk2..jem la plak. Pehal neh. Selalu leh cilok ni jem sgt ni smpai xder ruang lgsg. Masa da dkt nk time. Akhirnya smpai gak aku dpn traffic light paling last sblm smpai opis.

What??? xleh lalu dpn opis aku?? pekejadahnye la plak. Da satu hal. Cane nk g ke parking yg paling dkt ngan opis aku neh? Terpaksala aku parking jauh. Tempat parking majlis. So nk kene guna kupon. Cari2 kupon. Takderr???!!! time2 ni la plak nk ilang. Da terhegeh2 la plak aku kene kuar g cari+beli kupon. Da mcm gores dan menang aku rs. Aku decide tgahri kang aku alih la kete neh. Kuar. Kene berjalan agak jauh ke opis. Tiba2 aku nmpak jalan msk ke parking yg dkt ngan opis so aku rs baik aku patah blk sbb klu ujan pon dkt je nk berlari ke kete. Kira ari ni aku mmg exercise bagailaa. Kupon yg aku da gores utk smpai 3j tadi kira halal la. Sedekah ari jumaat huhu..

Aku smpai di bulatan. Nmpak polis. pastu aku nmpak kete cina tu wat u-turn. So aku decide nk wat perkara yang sama. Cina dpn aku berenti kunun cm tanya jalan kt pakcik polis tu. Aku ingat leh terus blah jer tiba2 woiiiii!!!!! aku pon menurunkan cermin tingkap. Nak g mana? saya nk g sana tu nk parking kt sana tu. Tak bleh bercakap? ingat ape? tunggul ke kt sini. Orang pompuan kene la bla...bla..mintakla izin bukan orang xbg pon lalu. Loh pakcik polis ni membebel plak dahla aku da lambat neh. Yang ko g dok tgh2 jln tu sape srh. Nk srh setiap org yang nk lalu bg salam kt ko ke. Mcm besar sgt huh!!

Ikutkan hati nk je aku menjawab ambik no dia segala tp memandangkan aku da lambat aku dgn muka xbersalah nya mintak maaf pastu bagi salam balik konon mcm aku baru nk lalu. dengan muka paling manis tp dlm hati cm nk maki je polis tu...akhirnya smpai gak aku di opis. Hari yang malang!!! titik.

2 comments:

Anonymous said...

sabar sue, sabar...

Ila said...

kira sabar byk doh ni farra..maklumla ari jumaat heheheh:D