ape ni?





Wednesday 25 August 2010

Setelah lama mencari akhirmya ku temui jua...

Jeng..jeng tajuk entri tah ape2 tah..hmm korg leh teka tak apakah yang di dalam ini gambar?? ha teka, teka..wpun takde hadiah percuma pon saje je nk menguji minda korg di bulan puasa ni. Oh dan lagi sila abaikan pengambilan gambar yang tak bape nk clear oleh hpku yang bukan blackberry tu blueberry pon bukan.

Dapat teka tak?? hahaha itulah murtabak namanya. Walaupun rupa dia buruk namun inilah pertama kali for the first time aku jumpa murtabak yang sedap dan menepati citarasa tekak aku di bandar Kuantan neh!.

Alkesahnya..dah 2x Ramadhan aku asyik dok mencari murtabak yang best. Tekak aku ni pon satu, asal bulan pose je suka sangat ngan murtabak padahal klu bulan xpose takder lak nak ngengade cmneh. Nafsu kah? Maka sudah hampir 15 hari puasa aku berkelana mencari murtabak yg sedap. Huh tipu!!! sejak pose ni ada lah 4,5 kali aku beli murtabak tp smuanya indah rupa dari rasa. Walaupun klu korg datang kt Kuantan ni korang akan jumpa murtabak yang saiznya mak aih mcm nk mkn 10 org dengan harga dkt seploh hengget..tp kadang luarannye je nmpak best. Murtabak kt cni mmg berlapis2 dan tebal sbb tu mahal kot. Tp tiap kali aku beli isinya penuh ngan bawang jerr..daging xrs lgsg!! baik xyah letak murtabak ayam ke daging sbb rs mmg sama jer pon.

Aku ni xkesah rupa murtabak tu cane sekali pon asal nama dia murtabak dan rasa dia sedap. Namun akhirnya pencarianku telah berhasil..sedap betul murtabak di atas tuh. Kulit xtebal sangat tp padat isi dia dengan sayuran dan daging hehhehe...saiz besar gile smpai aku buka pose ngadap murtabak je smpailah ke sahur (sbb aku sorang jer!!) rege plak Rm5. Oklah dengan saiz dan rasa tu mmg berbaloi. Dijual bukan kt PARAM tp kt restoran buruk jer dkt opis aku hehehe...mmg best utk tekak aku!!

1 comment:

myoliza said...

sedapppp nyerr murtabak, godaaaaan ;D