ape ni?





Thursday 17 June 2010

Sembang-sembang

Hush rasa cam da lama gile tak menaip lam blog nih. Da bersawang da pon. Semenjak dari sebelum hari kejadian konvo tu da macam2 da peristiwa yang berlaku. Kadang perkara tu kita tak sangka pun boleh berlaku apabila ianya melibatkan orang lain orang yang kita suka.

Since orang yang kita suka tu lom tentu akan suka kt kita..tp seperti yang aku penah cakap.; berangan tu best coz tak kene tax pon. Berangan la banyak mana pon smpai meleleh air liur pon takper. Janji keje jalan laa!!!.

Last week aku ada konvo. Konvo pas penat aku berhempas pulas selama 6bulan setengah berkursus. Kursus yang banyak menguji tahap kesihatan, kesabaran dan keimanan aku. Kursus ni la yang menyebabkan lutut aku injured smpai skang tak baik2. Kursus ni jugakla yang menyebabkan aku tidak berkesempatan bertemu dengan arwah ayah aku yang tgh sakit masa tu dan mcm2 lagilaa.

Itu citer tahun lepas. Tahun ni baru nk konvo? hampeh tol!! tp psl kursus tu jugak aku knl ngan kawan aku tu. Kwn yang complicated. Smpai ke ari ni kira da setahun lebih aku knl dia pon aku rs aku masih tak kenal dia. Susah betul nak memahami kawan yang seorang ni. Ari tu time nk grk dr Kuantan ni, since dia g sorg aku ajakla dia konvoi ngan aku. Aku kata nk g pagi. Pastu dia kata pagi dia nk g opis di hari Ahad yang sunyi. So aku assumed dia taknak pon pegi ngan aku. Tiba2 pagi2 tu dia sms dia kata kita g kol 12.30 bleh?? saya baru bangun ni, nk g opis jap anta dokumen pastu nk basuh kete. Loh nk g skali rupanya. Aku kata tak segan ke coz mak aku ada sekali. Dia jawab nk segan apenye..kete lain2. Ok fine! Aku tau sangat nape nk ikut aku sbb dia xterer jalan kt kl tu.

Tp spnjg aku knl dia jgn hrpla dia leh on time. Kerat jari mesti lambat punyerla. Tidak dinafikan lagi. On the way tu, kitorg berenti kt RnR since aku mmg mengantuk sangat. Bile ngantuk takleh drive. Da la pagi tadi mkn ubat batuk. Berenti solat dl. Makan2 sekali ngan mak n makcik aku setelah diperkenalkan. Aku tgk muka dia menten je. Cm xsegan pon!. Sambil makan selambe je makcik aku ni sound yang aku ni ngantuk sbb makan ubat tadi. (bila masa plak??) Aku pon nmpak dia asyik pandang2 aku jer. Tgk rupa aku ni ngantuk ke tak agaknya. Smpaila time drive pastu pon dia sms tanya aku ngantuk ke tak. Inilah dia. Bila concern tu, concern sgt tp bila wat derk je kat aku pon ader gak!

Kira dua ari tu asyik nk konvoi ngan aku jer. Dari ari rehearsal time nk blk tu, aku rs supposed dia leh cari je jalan blk coz dtg td aku da tnjukkan jalan tp dia kata..time datang cm ok tp jln blk ni cm konpius jer..(ayat nk soh aku tggu dia la tu) padahal dia nk g jumpe kawan dia dl. Nsb baikla aku ni baik tau! kesian! so tggula jugak!! tp xtaula dia hargai ke tidak ape yang dah aku wat utk dia. Aku mmg ikhlas ngan ape yang aku wat selama ni cuma kdg2 aku nk org recognize je kewujudan aku..susah sangat ke ek?

No comments: