ape ni?





Tuesday 3 May 2011

Sesat punya pasal!

Nak dijadikan cite la kan..cuti hari buruh itu hari laa..aku mmg spent time ngan my besfren. That was the second day for me in Putrajaya. A day before we were at Midvall Megamall..doing movie marathon!! among the movies that we watched was Thor..funny and interesting with more credit goes to the lead actor..sorry i really don't know his name! worth watching la klu u guys nak tengok kan..

So second day..tak tahu nk g mana plak. Nk g book fair tp memandangkan semalam dah berhimpit tahap sadin lm tin kemek kt lam komuter so aku rasa cam malas. KTM pon satu da tau da time public holidays mmg ramai org double up la trip train tuh!! ini tak da la lambat..jarang2 lak tuh. Lagi menyakitkan hati bile ada jantan-jantan yang xpaham bahasa ngan muka slumbernye nk berhimpit gak kt lam coach wanita. Buta warna agaknya dorg tuh!! bebulu je aku nengok smlm. Nk je aku amik gmba pastu anta kt paper huh!!

Oh itu citer lain..ini cite aku ngan kawan aku last2 decided nk g Jusco Bkt Tinggi coz kt c2 byk gak kedai yg menarik untuk didermakan duit2 yg ada hehhehe..that was my impression when first time i visited the place! time nk g tuh..tah caner tah mmber tersilap jalan masuk highway baru SKVE..yg aku pon xtau mana kuarnye..tp memandangkan Bkt Tinggi tu kt Kelang makanya ikut signboard yg ada Kelang jer la..tp kuarnya kt Jusco Bkt Raja..nk g Bkt Tinggi xtau coz dl ikut jalan lama lalu Puchong bagai. Da tu bermulalah episod makan buah langsat..asyik pusing kuar u-turn masuk tol blk jer mana larat!! Giler betul..last2 aku kata jomla kita blk ikut Shah Alam jer laa. Aku ni klu jalan Shah Alam ke Kelang ke mmg fail!! orang mmg leh jual aku laa..

Since time sesat tuh aku ternampak bunting iklan kedai kain Jakel tgh sale so ape lagi..pusing2 smpai gak la ke Sek 7 kat area Uitm yang mula2 aku xnmpak pon ada kt c2. Da sakit ati sgt cari Bkt Tinggi xjumpe..last ke destinasi Jakel jugakla nmpaknya! Kawan aku kata aku sengaja doa bagi xjumpa so aku leh g kedai kain coz semalam aku ada cakap pasal nk beli kain huhu..:P

Da masuk kedai kain taula kan org pompuan neh..kwn aku tuh dari xnk beli terpengaruh laa jugak ngan aku. So kitorang kt lam kedai tu lam 3jam gak la dapatla sorang 4 pasang!! Cool!! kuar pon sbb tiba2 perut rasa lapa giler. Nasib baikla iman kitorang kuat lagi..iktkan hati nk gak beli kain chiffon yg mmg cantik amat yg time diskon tuh dia nk bagi lam RM400++ termasuk lining silk satin.. meleleh gakla air liur kitorg. Tenang! tenang! jom kita g makan dl... spy kita leg pk ngan lbh baik lg samada nk beli ke xnk..last2 tahankan ati jer laa..lega jugakla kerana berjaya menahan godaan syaitan..wpun cm kesian ngan adik promoter yg beriyer2 layan kitorg. Sorry yer dik next time je akak beli lagi yer!!!

Aku sebenarnya da kuar dr topik pon..aku sebenarnya nk citer sket jer psl kitorg g makan kt mana time tuh..byk gak kedai best kt area Sek 7 tuh.. so aku ngan kawan aku g makan kt kedai Ayam Penyet-AP. Itula nama dia. Dia tulis blazing hot..crispy chicken xsilap aku.


Ini dia signature dish dia...crispy ayam penyet yang xpenyet pon!!


Kalu xsilap aku rege satu set neh Rm7.90kot!xbp nk hengat sgt sbb lapo kan..

Ayam penyet kt cni agak beza ngan kt kedai Wong Solo sbb sambal dia cuma satu jenis jer tp mmg pedas tarak hengat smpai terasa kepanasan lam perut n mmg sah sakit perut pastu. Klu kt Wong Solo aku suka sbb dia ada smbal kicap ngan terung berlada n rege dia pon mhl sket laa..satu set RM12.90. Kt cni ayam dia selain xpenyet mmg garing laa pastu dia taburkan bumbu goreng kot. Ape pon sedap ngan cara berbeza laa. kwn aku suka tp aku lbh suka kt Wong Solo tuh..korg try la sendiri yer! Tp ice blended dia kt wah ni mmg best banget!!


Member aku order ice blended Cappucino best giler!!


Aku order ice blended Mocha..pon mabeles gak!! rege xhengat tp xsmpai pon seploh hengget..pasni aku ngan kawan aku kata xyah g Gloria Jeans Coffee lg sbb kt cni pon da shedap!!

No comments: