ape ni?





Monday 25 April 2011

Nak taip pasal ape yer? kisah cinta ker?


Klu tengok pada gmba tu..nampak cm sunyi jer.. Hmm kehidupan yang sungguh sunyi bila duduk sorang2..xder kawan nk share suka, duka, nk gelak2 nk gosip2 nk luahkan perasaan marah n etc.
Life is such a boring chapter when u have no one,no place to turn to...huhu..

Last week, one of my single friend told me that one of our course-mate yang mana aku masih xtau lagi sape had confessed to her about his feeling! I feel happy for her since she's still been haunted by her ex-bf memories until this moment and that facts clouded her mind in making decision.. damn that guy who had made my friend's life up side down becoz of him. He comes n go whenever he likes. So I played as Doc Love I guess! Hidup aku sendiri pon tah hape2 pandai jer nk nasihatkan orang yer!

Senang bagi lelaki untuk berkawan dengan seseorang dan meninggalkan wanita itu untuk wanita lain.. at the end of the day when things didn't work out between them..dia cuba kembali kepada yang pertama. Tetapi tidak cuba untuk terus mencari peluang untuk mengikat kembali hati wanita yang telah dilukainya kerana dia tahu..wanita itu terlalu sayangkan dirinya dan tidak akan membuka hatinya untuk orang lain. He really takes things for granted. Menggunakan kelemahan wanita itu. Sentiasa memunculkan dirinya di saat wanita itu cuba untuk melupakannya. Wanita ini dengan sedikit perasaan yang sedia ada hatinya masih lagi bersisa dengan harapan dan doanya kepada Tuhan agar andainya ada jodohnya maka permudahkanlah. Namun sehingga saat ini,tiada kata-kata yang begitu ingin didengari dilafazkannya.

Sehinggalah pada suatu hari, datang seorang lelaki yang juga teman seperjuangan melafazkan kata-kata yang tidak pernah disangkakan oleh wanita itu. Kerana baginya, perbezaan umur tidak akan memungkinkan sebuah perhubungan yang lebih dari sekadar adik dan kakak. The fact has been set up in my friend's mind since then. Tapi kataku wajar untuknya untuk memikirkannya semula.

Kerana jarak dan perbezaan umur hanyalah sekadar angka sekiranya sang lelaki itu tidak kisahkan apa2 dan dia sudah bersedia dengan apa jua kemungkinan. Mungkin lelaki ini jauh akan membahagiakan berbanding dengan lelaki pertama yang masih ditunggu-tunggu untuk bertindak but there's nothing promising about him. Andainya lelaki itu benar2 mengambil masa untuk berfikir dan menyesali apa yang telah dilakukannya dulu, dia tidak akan membiarkan satu saat pun berlalu tanpa merampasnya kembali. Sekiranya dia benar2 sedar, dia tidak akan menunggu lebih lama lagi. He shud grab the chance!! Ini tidak seolah-olah dia hanya sekadar mencari teman untuk berbual,menemaninya makan dan lain-lain. Sampai bila lagi seseorang itu harus menunggu untuk sesuatu yang tidak pasti.

Kataku tidak sukar sebenarnya untuk melupakan kisah lalu dan membuka hati kita untuk seseorang yang lebih menghargai kita seandainya kita membenarkan ruang gelap itu diterangi cahaya. Apabila kita telah mula menyayangi seseorang yang ditakdirkan menjadi jodoh kita..bayangan lalu akan mula hilang sedikit demi sedikit. Insya Allah akan dipermudahkan segalanya andainya kita belajar untuk menyanyangi diri kita dan membuka hati untuk orang yang sudi menerima kita seadanya dengan ikhlas.

In fact, skang ni kawan aku tu dah merasa pon kebahagiaannya. Bestnya! aku jugakla yang tinggal sorang-sorang nanti. Sorang demi sorang kawan aku sumenye da bertemu jodoh masing2 huhu..
My circle of single friends keep narrowing down each day! what to do?..yang lain masih perlu meneruskan hidup seperti biasa laaa...

No comments: